Pages

dimanche 24 novembre 2013

Tarçinli Cevizli Revani

Geçen gün Balkabak tatlisini paylasmistim; çok sulandigi için suyunu kenara almistim.
Bosa gitmesin diye onu serbet olarak kullanmak istedim.
Ve bu revaniyi uydurup yaptim :)

Eger balkabak tatlisinin suyundan yoksa normal serbet dökebilirsiniz.





Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 7 çorba kasigi irmik
  • 6 çorba kasigi un
  • 1 çay bardagi sivi yag
  • 1 çay bardagi süt
  • 1 su bardagi iri dövülmüs ceviz
  • 1 tatli kasigi tarçin 
  • 3 su bardagi soguk serbet
Süslemek için : hindistan cevizi


Hazirlanisi:


Yumurtalari seker ile köpüresiye kadar çirpin.
Sivi yagi, sütü, cevizi, irmigi ekleyin karistirin.
Unu, kabartma tozunu, tarçini eleyerek ekleyip karistirin.
Yaglanmis bir tepsiye döküp önceden isitilmis 180 derecelik firinda kizarana kadar pisirin.
Kürdan ile pistigini kontrol edin.
Firindan çikarttiktan sonra kürdan ile hertarafina delikler yapin, ve soguk serbeti dökün.
Sogumaya birakin, dilimleyip, isterseniz hindistan cevizi ile süsleyip servis edin.

Afiyet Sifa Olsun :)

Not: Ben bu revani de esmer seker ve tarçini biraz fazla koydum. Ondan biraz kahverengi duruyor :)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire